Помилки Децентралізації на Житомирщині або як узурпується влада на місцях.

Державна політика України у сфері місцевого самоврядування спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади – тобто передачу від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності.
Вже третій рік процес Децентралізації проходить в Житомирській області, і ми хочемо описати основні фактори які гальмують і дискредитують реформу Децентралізації. До прикладу ми наведемо ОТГ м Олевськ, куди увійшли 54 населених пункти.

1) Зовсім не проводяться вибори старост.
Це проблема всієї Житомирської області, так як за три роки по всій області вибрали тільки 5 старост. Це величезна проблема і одна з основних в області.
На старостинських округах, представляють інтереси громади тимчасово виконуючі обов’язки старост колишні сільські голови або діловоди. Цей фактор гальмує весь процес децентралізації, так як «тимчасові старости» не представляють інтересів громад а є фактично «холуями голови громади» і представляють інтереси голови громади в селах де вони призначені.
Старости повинні бути обрані на окремих виборах старост, які призначають депутати місцевої ради. Вони отримують величезні повноваження від своїх громад і гарантовано працюють 5 років. Звільнити їх голова громади не має права. Тому старости зацікавлені в розвитку своїх громад залученню бізнесу в свої села, збільшення кількості робочих місць і відповідно податкових надходжень (які староста вимагатиме направляти на розвиток своєї громади, так як є членом виконкому). Незалежні старости не вигідні «закритої влади», тому голови громади своїм наказом призначають тимчасово виконуючих повноваження старост і своїм же наказом їх можуть звільнити. Таким чином влада централізується в руках голови громади. Що суперечить принципу децентралізації в громадах.

2) Жителів громади усувають від процесу керівництва громади.
Протягом 1.5 року, в Олевської ОТГ жодного разу не було проведено громадських слухань, де люди могли б висловити свою думку або проявити ініціативу щодо розвитку їхньої вулиці, села, селища і в цілому Олевської ОТГ. Людей, які висловлюють позицію яка не збігається з думкою влади, публічно ображають представники влади і провладні депутати (в тому числі обласний депутат від ВО «Батьківщина», який працює заступником мера Олевської ОТГ Олександр Ніколайчук).
Всі рішення, щодо будівництв і напрямів державної субвенції приймаються куллуарно, мером і вузьким колом людей.

3) Бізнес не розвивається.
Нові виробництва не відкриваються. Хоча в регіоні багато ресурсів, які могли б сприяти розвитку деревообробних виробництв, переробці «Дарів лісу» (лісових ягід, грибів, цілющих трав). Не розвивається туристичний бізнес, хоча в Олевської ОТГ є одне з чудес світу «Кам’яне село», чудові озера з блакитною водою, збереглися недоторкані ліси і болота з унікальною флорою і фауною. Інвесторів не запрошують а враховуючи корупційність влади, виробники бояться вкладати гроші в наш регіон.
Як інвесторів влада представляють орендарів землі з інших регионів, яким в оренду віддають землі запасу і невитребувані паї по 300 гривень в рік за гектар (без проведення аукціонів), видобувні компанії (з видобутку бурштину, ільменітів, беррілія, цирконію) які належать іноземцям, оптових продавців цінних порід деревини реалізують кругляк, також компанії які керівництво громади залучає до будівництв і ремонтів за рахунок коштів міського бюджету або державної субвенції на розвиток громад.

4) Голова громади вирішує інтереси свого сімейного бізнесу і бізнесу своїх наближених людей.
Практично всі більш-менш великі підряди на роботи до 1,5 мільйона гривень на прикладі ОТГ міста Олевськ, проводяться компаніями які належать дружині мера. Решту виконують компанії де засновниками або директорами є члени виконкому або депутати місцевої ради.
5) Недостатнє інформування громадськості про суть та хід реформи.

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *